Tuesday, November 17, 2009

Osu ja Uppos

Oltiin tänään äänittämäsä Musatalola opiston bändien keikkaa. Tehtiin stereomikitysharkkoja ja keikka tuli aika tilauksesta. Dialogia ja liikettä ko oltiin jo testattu ni pitihän sitä musiikkiakin vähän kokeilla, että miltäs se sitten kuulostaa. Onko se oikia oikia vai vasen vai ihan jottain muuta..

Sielä yks bändi soitti Irinan biisin "Miksi hänkin on täällä".. ja no allekirjoittaneella meinas jäähä äänittämiset tekemättä ko se kolahti niin kovaa viime aikaset tapahtumat huomioon ottaen..

Ei ois pitänyt tulla tänne.
Mikset varoittanut mua,
Että hänkin on kutsun saanut?
Kiero huumorintaju.
Jotain TV-ohjelmaa oisin jäänyt katsomaan,
Tai valinnut ees jotain muuta päälle pantavaa.

Voinko puhua suoraan?
Vai kuuluuko mun teeskennellä?
Sanoa, että on hauskaa,
Vaikka kaikki menee päin persettä?

Ja jos ihan totta puhutaan,
En jaksais puhuu ollenkaan.
Mua etukäteen jo kaduttaa.
Miksi hänkin on täällä?

Negatiiviset tunteet on kai pakko piilottaa,
Epävarmuutta ei saa näyttää, se voi vahingoittaa.
Musiikki soi niin kovaa, että pakko ois huutaa.
Kaikki, mitä tämän jälkeen sattuu, hävettää aamulla.

Lasken kymmeneen, ei auta,

Jatkan tuhanteen.
Mä vannon vastuuni nimeen
Ja sotken sen merkityksineen.

Miksei voi puhuu suoraan,
Vaan on kiltisti teeskenneltävä?
Sanon, että on hauskaa,
Vaikka kaikki menee päin persettä.

Jos ihan totta puhutaan,
En jaksais puhuu ollenkaan.
Mua aivan liikaa suututtaa.
Miksi hänkin on täällä?

3 comments:

Anonymous said...

mie varmasti yhistän tämän ihan toisen asiaan ja merkitykseen ko sie, mutta tämä on ihan huippu. ja toisinaan olotilaan sopii niin hyvin. kuuntelen tätä autossa monesti.

toinen mistä tykkään paljon on Irinan Minä.

oon harkinnu sen Irinan uusimman levyn ostoa, mutta en ole vielä saanut aikaseksi. mulla ei oo autossa muuta ko kaks Irinan levyä ja sitten se Leevien tribute. siitä syystä niitä on kuunnellu melko moneen kertaan ja sanoja kuunnellut hieman tarkemmin. tykkään aika monista Irinan kappaleista ja etenkin sanoituksista.

Heljä

Sanni said...

Ja sotken sen merkityksineen. Miksei voi puhuu suoraan,
Vaan on kiltisti teeskenneltävä?
Sanon, että on hauskaa,
Vaikka kaikki menee päin persettä. Jos ihan totta puhutaan,
En jaksais puhuu ollenkaan.
Mua aivan liikaa suututtaa.
Miksi hänkin on täällä?

allekirjoitan tuon.

Bortsa said...

Heljä, sehän näissä biiseissä, ja musiikissa yleensäkin, onnhienoa että eri ihmiset voipi saaha niistä irti niin paljon eri asioita ja tilanteita. Mut tykkäsin kovasti tuosta biisistä siellä keikalla vaikka ei ihan Irinan veronen tulkinta ollukkaan. Piti heti ko kottiin pääs ni youtubesta mettästää biisi ja kuunnella se kunnola yksinään.

Oon aikasemminkin joihinkin Irinan sanotuksiin tykästyny aikalailla ja osa niistä on kyllä niin osuvia! Pitäs kuunnella enemmänkin sen musaa ja tuliki mieleen et vois sulta ehkä lainailla noita levyjä joskus.. Itellä taitaa olla vaan se eka levy. Toi Leevien tribute mulla taitaa olla kans mut on jääny kyllä aika vähäle kuuntelule. Että hyvä ko muistutit siitä :)